Jeśli prowadzisz własny biznes i masz stronę internetową lub sklep internetowy, na pewno chcesz, aby Twoja witryna zdobywała wiele wyświetleń i była widoczna dla odbiorców. Obecnie, gdy większość marek działa w Internecie, nie tak łatwo jest się wyróżnić na tle innych i trafić do pierwszych wyników wyszukiwania w Google. Jednak ciągle warto próbować, ponieważ to się bardzo opłaca – w Polsce jest aż 35,75 mln użytkowników Internetu. Istnieją skuteczne działania, które sprawią, że zajęcie dobrej pozycji w Google w wynikach wyszukiwania tych użytkowników stanie się możliwe.
Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej to działania, które sprawiają, że będzie ona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Działania te obejmują:
działania on site (na stronie):
optymalizację treści,
optymalizację techniczną,
działania off site (poza optymalizowaną stroną):
wartościowy link building do zewnętrznych stron.
Jakie korzyści zapewnia SEO?
Pozycjonowanie serwisu czy też stron internetowych niesie za sobą wiele korzyści. Może to być np.:
zwiększenie liczby odwiedzin na stronie WWW/w e-sklepie,
zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie,
zwiększenie zysku ze sprzedaży w przypadku e-commerce,
wzbudzenie zaufania klientów i wiarygodności marki,
efekty mierzalne i długotrwałe,
oszczędność pieniędzy i czasu dzięki integracji działań marketingowych,
dotarcie z ofertą do grupy docelowej,
poznanie oczekiwań klientów,
możliwość wyprzedzenia konkurencji (Twoja strona/Twój e-sklep może wyświetlać się wyżej niż inne firmy z Twojej branży, co zwiększa szansę, że klient wejdzie właśnie na Twoją stronę/e-sklep),
powiększenie liczby mikro-konwersji (małych działań jak np. zapisanie się do newslettera, wskazujących na zainteresowanie klienta ofertą),
lepsze poznanie konkurencji,
zwiększony zwrot z inwestycji,
poprawienie UX (wrażeń użytkowników strony WWW/e-sklepu).
Jak skutecznie pozycjonować stronę?
Najskuteczniejsze pozycjonowanie to między innymi:
dobranie słów kluczowych, które są popularne, często wyszukiwane przez użytkowników i związane z Twoją branżą (możesz takie frazy sprawdzić za pomocą Senuto, Semstorm, czy Google Search Console),
tworzenie wartościowych i unikalnych treści, odpowiadających na pytania użytkowników w stopniu wyczerpującym, napisane językiem korzyści, bez błędów,
dbanie o hierarchię nagłówków H1-H3,
tworzenie prostych adresów URL,
wdrożenie mapy strony,
zadbanie o responsywność – możliwość prawidłowego wyświetlania witryny zarówno na smartfonie, jak i komputerze,
przygotowanie linkowania wewnętrznego do podstron w celu uproszczenia poruszania się po stronie,
optymalizacja grafik,
zapewnienie bezpieczeństwa na stronie (certyfikat SSL),
zapewnienie szybkiego ładowania witryny,
przeprowadzenie analizy kodu i struktury strony,
wyeliminowanie kopii treści,
wykorzystanie działań poza stroną WWW – zadbanie o wartościowe linkowanie zewnętrzne do strony z portali, forów internetowych, artykułów sponsorowanych, katalogów firm, stron partnerów biznesowych i innych.
Skuteczne pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu. Według specjalistów SEO, obecnie najważniejsze jest zrozumienie algorytmu, tworzenie tzw. ”backlinków” (linki, które prowadzą do Twojej strony z innych stron internetowych), tworzenie unikalnego, oryginalnego i angażującego contentu na stronie z uwzględnieniem słów kluczowych, zapewnienie responsywności i bezpieczeństwa strony, tworzenie atrakcyjnych metadanych oraz dłuższych treści jak np. blog, optymalizowanie tytułów i URL, linkowanie do treści zewnętrznych i używanie tagów[1].
Dlaczego warto zadbać o SEO?
Pozycjonowanie treści w Internecie jest potrzebne, aby firma mogła osiągnąć swoje cele finansowe i wizerunkowe.
Warto zaznaczyć, że dobre pozycjonowanie stron to proces, który może trwać nawet kilka miesięcy, zanim przyniesie spodziewane efekty. Aby wysoką pozycję w wyszukiwaniach utrzymać, trzeba niemal bez przerwy sprawdzać wszelkie aktualizacje algorytmów Google i wprowadzać zmiany.
Dobrą informacją za to jest, że długie oczekiwanie i ciągłe aktualizowanie procentują na przyszłość, bo SEO sprawdzi się w każdej branży i dla każdego, kto ma stronę internetową.
Koniecznie pamiętaj, o regularnych audytach, a ten złożony i długotrwały proces nie będzie czymś nieosiągalnym, a zwykłą codziennością.
Co więcej, według przewidywań ekspertów w branży, coraz większy nacisk będzie kładziony na content w kontekście działań SEO (zarówno ten tworzony przez ludzi, jak i AI)[2]. Prognozują oni także nowe aktualizacje algorytmu Google.
Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>
Jeśli chcesz, aby audyt SEO lub działania SEO na Twoją stronę internetową/Twój sklep internetowy były wykonane przez profesjonalistów, powierz to zadanie WeNet.
Doradcy internetowi WeNet:
wykonają za darmo fachowy audyt Twojej witryny, czyli jej analizę,
bezpłatnie wycenią poprawę Twojej strony pod SEO,
wprowadzą konkretne i szczegółowe poprawki, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie Twojej witryny,
połączą dostosowanie witryny do algorytmów z przyjaznym odbiorem witryny przez użytkowników,
będą prowadzić monitoring pozycji Twojej witryny i informować Cię o efektach działań,
będą aktualizować działania na stronie zgodnie z kolejnymi wersjami algorytmów, aby jak najlepiej dopasować Twoją witrynę do ich wymagań.
Zdobądź lepsze wyniki Twojej witryny! Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl.