Coraz więcej konsumentów robi zakupy w Internecie. W odpowiedzi na ten trend przedsiębiorcy decydują się na prowadzenie sprzedaży online, aby docierać do szerokiego grona klientów. Chcesz założyć biznes, który przyniesie Ci zyski? Stwórz własny sklep internetowy. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak postawić swój pierwszy krok w e-commerce. Dowiedz się, komu warto zlecić budowę e-sklepu i jak skutecznie sprzedawać w sieci.
Dlaczego warto mieć swój sklep internetowy?
Czy wiesz, że już 77% internautów kupuje w sieci1? Nic dziwnego – zakupy bez wychodzenia z domu są bowiem szybkie i wygodne. Sklepy internetowe często oferują też niższe ceny niż stacjonarne. Ponadto sklepy online są ,,otwarte’’ dla swoich klientów 24/7 i dają nieograniczony czas wyboru. To m.in. dlatego przyciągają tak dużą liczbę osób.
Z racji na zmianę nawyków zakupowych konsumentów powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i decydują się na sprzedaż online. Rynek e-commerce rozwija się więc ostatnio bardzo dynamicznie. Zgodnie z prognozami do 2026 roku osiągnie on wartość 162 mld złotych2.
Myślisz o założeniu własnej firmy i zastanawiasz się, czy nie spróbować swoich sił w e-commerce? A może masz już sklep stacjonarny i chcesz poszerzyć swą działalność o sprzedaż w sieci? W obu przypadkach stworzenie sklepu internetowego jest dobrym pomysłem. Dzięki temu sprawisz, że Twoja oferta będzie cały czas dostępna dla klientów. Dostaniesz możliwość dotarcia do odbiorców nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Pamiętaj też, że dzisiaj gorącym trendem jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Warto zatem trafiać do konsumentów zarówno za pomocą kanałów offline, jak i online.
Chcesz docierać do szerokiej grupy odbiorców i zwiększać sprzedaż? Załóż własny e-sklep. Od czego zacząć i gdzie szukać pomocy? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.
Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>
Co musisz wiedzieć przed założeniem e-sklepu?
Aby Twój e-sklep przynosił zyski, powinien być dobrze przemyślany. Zanim go założysz, zastanów się więc nad kilkoma istotnymi kwestiami. Jeśli wiesz już, co będziesz sprzedawać, odpowiedz następnie na następujące pytania:
Kto będzie Twoim klientem?
Jakie oczekiwania, potrzeby i problemy mają odbiorcy Twojej oferty?
Jakie korzyści będą dawać Twoje produkty? Dlaczego warto je kupić?
Co wyróżni Cię na tle konkurencji?
Jakie są Twoje główne cele i ile czasu potrzebujesz, by je osiągnąć?
Jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na założenie i prowadzenie sklepu?
Jeśli odpowiesz sobie na te pytania, łatwiej będzie Ci stworzyć atrakcyjną ofertę, przygotować trafne opisy produktów, dobrać odpowiednie grafiki i kolorystykę oraz założyć sklep, który spełni oczekiwania konsumentów. Pamiętaj, by nigdy nie działać na oślep. Opracuj konkretną strategię działania i konsekwentnie ją realizuj. Miej też na uwadze, że skuteczny e-sklep ma być nowoczesny i spełniać aktualne wymagania rynku. Musisz więc podążać za aktualnymi trendami i iść z duchem czasu.
Sklep online powinien być:
intuicyjny, wygodny w użytkowaniu, funkcjonalny,
responsywny – dostępny na urządzeniach mobilnych,
szybki w działaniu,
bezpieczny (konieczny jest certyfikat SSL, który chroni przesyłane dane, takie jak loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.),
dopasowany do branży i grupy docelowej oraz przemyślany i spójny,
przejrzysty, atrakcyjny wizualnie.
Jak założyć własny sklep internetowy?
Masz już gotowy plan działania? Czas założyć swój e-sklep. Aby stworzyć sklep internetowy, potrzebujesz przede wszystkim domeny, hostingu i platformy e-commerce.
Domena to unikalny adres internetowy Twojego sklepu (np. twojsklep.pl). Domena powinna być krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia. Powinna też kojarzyć się odbiorcom z Twoim biznesem – najlepiej więc, jeśli będzie zawierała nazwę Twojego sklepu.
Hosting to usługa, która polega na udostępnieniu miejsca na serwerze, gdzie znajdują się wszystkie pliki i elementy, z których składa się dana strona WWW. Dzięki stabilnemu hostingowi Twój e-sklep będzie działał szybko, sprawnie i będzie dostępny dla klientów 24/7. Dobrze wybrana usługa to gwarancja bezawaryjności. Nie możesz bowiem pozwolić, by Twój sklep przestał działać np. na skutek przeciążenia podczas dużej akcji promocyjnej.
Sklep internetowy będzie odpowiednio wyglądał i funkcjonował także dzięki platformie e-commerce. Platforma umożliwia m.in. przeglądanie produktów, dodawanie ich do koszyka i dokonywanie płatności online. W Polsce jedną z najpopularniejszych platform e-commerce jest PrestaShop3.
Budowa sklepu internetowego – z czyjej pomocy najlepiej skorzystać?
Wybór domeny, hostingu i platformy e-commerce to dla Ciebie zbyt skomplikowana sprawa? Nie znasz się na kwestiach technicznych i projektowaniu e-commerce? Dopiero poznajesz branżę i potrzebujesz wsparcia? Nawiąż współpracę z profesjonalistami, którzy zbudują e-sklep dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb i spójny z Twoją branżą.
Specjaliści WeNet zapewnią Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać w sieci. Dostaniesz sklep internetowy PrestaShop, który będzie nowoczesny, responsywny, funkcjonalny i estetyczny. Ponadto otrzymasz:
domenę i sprawny hosting w pakiecie,
certyfikat SSL (Secure Socket Layer) zapewniający bezpieczeństwo,
integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, systemy magazynowo-księgowe, firmy kurierskie, porównywarki cen itd.,
wsparcie specjalisty e-commerce,
dostęp do nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż,
sklep internetowy na własność.
Chcesz, aby Twój e-sklep przyciągał klientów? Postaw na profesjonalne i kompleksowe rozwiązanie. Powierz budowę sklepu online w ręce fachowców, którzy nie tylko stworzą Twój e-sklep, ale też doradzą Ci, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w Internecie. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej o ofercie.
1https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny.html
2https://www.bankier.pl/wiadomosc/8-wykresow-o-polskim-rynku-e-commerce-ktore-warto-zobaczyc-8136159.html