Czy wiesz, że zgodnie z badaniem Mediapanel obecnie liczba internautów wynosi prawie 30 mln1? Użytkownicy szukają w sieci produktów i usług. To dlatego dziś każda firma powinna być obecna i aktywna w świecie online. Prawidłowo zaplanowane i wdrożone działania z zakresu e-marketingu pomagają budować widoczność, zdobywać rozpoznawalność i przyciągać większe grono klientów. Jak rozwijać firmę w Internecie? Z jakich narzędzi i sposobów korzystać? Podpowiadamy w artykule.

Firmowa strona WWW jako podstawa promocji w sieci

Prowadzisz swoją firmę? Strona internetowa to podstawowe narzędzie, o które musisz zadbać. Jest to miejsce do prezentowania oferty, wirtualna wizytówka przedsiębiorstwa i istotny kanał wspierający sprzedaż. Znaleźć tutaj można informacje o firmie, produktach lub usługach, a także godziny otwarcia czy dane kontaktowe.

Warto mieć na uwadze, że strona WWW to często pierwszy punkt styczności klienta z danym biznesem. To dlatego witryna powinna być dobrze zaprojektowana, aby robiła dobre wrażenie na internautach i zachęcała do skorzystania z oferty. Strona internetowa powinna być oczywiście atrakcyjna i miła dla oka, ale też nowoczesna, przyjazna w użytkowaniu, funkcjonalna i bezpieczna.

Należy tu zadbać nie tylko o odpowiedni projekt strony, ale też dobry hosting, dzięki któremu strona będzie działać szybko i sprawnie oraz skuteczną domenę, która zapadnie w pamięć internautów. Każda strona powinna mieć też wdrożony certyfikat SSL, który jest standardem szyfrowania danych w Internecie i zapewnia bezpieczeństwo.

Projekt i budowę firmowej witryny warto powierzyć specjalistom, którzy mają niezbędną wiedzę i doświadczenie, znają nowości technologiczne i aktualne trendy. Jeśli nawiążesz współpracę z ekspertami, otrzymasz skuteczną witrynę, która może pomóc Ci zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Dzięki estetycznej i funkcjonalnej stronie WWW można:

  • prezentować firmową ofertę,

  • trafiać do potencjalnych klientów 24/7,

  • komunikować się z odbiorcami,

  • zyskać narzędzie do prowadzenia i analizy działań marketingowych.

SEO, czyli jak zwiększyć widoczność strony

Samo posiadanie strony internetowej to nie wszystko. Aby potencjalni klienci ją odwiedzali, powinna być dobrze widoczna w sieci. Należy więc zadbać tutaj o SEO (Search Engine Optimization). SEO to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarkę. Celem działań jest zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania i sprawienie, aby zajmowała jak najwyższe pozycje. Pamiętaj – im wyżej dana strona wyświetla się w Google, tym więcej internautów ją odwiedza.

Trzeba wiedzieć, że optymalizacja nie jest czynnością prostą i jednorazową. Wymaga wiedzy i prowadzenia niezbędnych działań na bieżąco. Jest to dosyć skomplikowany oraz długotrwały proces – czasem zadowalające efekty zauważyć można dopiero po kilku miesiącach. Opłaca się jednak czekać, gdyż poprzez umiejętnie wdrożone działania SEO można:

  • zdobyć wartościowy ruch na stronę,

  • poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwarki,

  • pozyskać nowych klientów.

Warto wspomnieć, że działania SEO dzielą się na dwa rodzaje: działania on-site, a więc te prowadzone bezpośrednio na stronie oraz off-site, czyli wykonywane poza optymalizowaną witryną. W pierwszym przypadku chodzi głównie o optymalizację treści na stronie oraz aspekty techniczne.

Działania poza witryną skupiają się zaś na budowaniu wartościowego profilu linkowego (link building). Chodzi o to, aby umieścić odnośniki do optymalizowanej strony na innych jakościowych serwisach np. w katalogach firm, na branżowych forach internetowych czy w Social Mediach. Warto też zadbać o firmową wizytówkę w Google Moja Firma. Wszelkie działania z zakresu pozycjonowania najlepiej powierzyć w ręce specjalistów SEO.

Content marketing sposobem na budowanie wizerunku eksperta

Celem działań promocyjnych w Internecie jest też budowanie pozytywnego wizerunku firmy i długotrwałych relacji z odbiorcami. Umożliwia to content marketing, czyli marketing treści. Chodzi tutaj o to, aby publikować wartościowe treści, takie jak m.in. artykuły, ale też filmy czy podcasty. Poprzez takie materiały można dzielić się merytoryczną wiedzą i budować wizerunek eksperta w danej branży. Internauci szukają w sieci odpowiedzi na swoje pytania, porad i rozwiązań problemów. Postaraj się im dostarczyć niezbędnych informacji. Dzięki temu ze sporym prawdopodobieństwem zostaną z Tobą i chętniej skorzystają z oferty Twojej firmy.

Zadbaj o wysokiej jakości treści na swojej stronie nie tylko ze względu na użytkowników. Jest to też ważne pod kątem SEO. Roboty Google doceniają strony WWW, na których są wartościowe teksty. Umieszczają je na wyższych pozycjach w wyszukiwarce.

Social Media, czyli jak docierać do potencjalnych klientów

Wszelkie materiały edukacyjne np. artykuły z firmowego bloga warto udostępniać w swoich mediach społecznościowych. Social Media Marketing to kolejny sposób na reklamowanie biznesu w sieci. Według raportu ,,Digital 2022: Poland’’ 72% Polaków korzysta z mediów społecznościowych, a prawie 66% internautów używa ich do znajdowania informacji o markach i produktach2. Jeśli prowadzisz swoją firmę, koniecznie zadbaj więc o obecność i aktywność na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy popularnym ostatnio TikToku.

Jakie są zalety marketingu w mediach społecznościowych? Otóż dzięki odpowiedniej strategii i działaniom w Social Mediach możesz:

  • zwiększać świadomość marki,

  • budować wiarygodność i wizerunek firmy,

  • promować firmową ofertę i zwiększać sprzedaż,

  • docierać do nowych klientów i mieć kontakt z obecnymi,

  • tworzyć zaangażowaną społeczność,

  • trafiać do konkretnej grupy osób poprzez działania płatne,

  • generować ruch na stronie WWW,

  • mieć dostęp do statystyk i oceniać wyniki.

Jak jeszcze rozwijać firmę w sieci?

Kolejną popularną formą promocji firmy jest e-mail marketing. Jest to doskonały sposób na prowadzenie komunikacji z odbiorcami – obecnymi, ale i potencjalnymi klientami. Pomaga nawiązywać oraz budować z nimi relacje. Poprzez prawidłowo zaplanowaną strategię e-mail marketingową można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą.

Chcesz docierać do osób, które poszukują w Internecie produktów czy usług takich jak Twoje? Postaw na reklamę w Google Ads. Reklama w wyszukiwarce pomaga trafiać do konkretnej grupy docelowej. Warto więc ją wykorzystywać ze względu na skuteczność.

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz wypromować się w swojej okolicy? Umożliwi Ci to wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej można zwiększyć widoczność firmy w sieci na zapytania lokalne, które stanowią prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google. Warto też mieć firmową wizytówkę w popularnych katalogach firm. Pozwoli to zadbać o dobry wizerunek i wzmocnić rozpoznawalność biznesu.

Jak widać, marketing internetowy daje mnóstwo możliwości. Zadbaj więc o swoją obecność i aktywność w Internecie. Potrzebujesz pomocy przy rozwijaniu swojej firmy? Skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet, którzy dobiorą odpowiednie rozwiązania dla Twojego biznesu, opracują strategię i zajmą się działaniami promocyjnymi. Szczegóły oferty znajdziesz na WeNet.pl.

1https://media-panel.pl/pl/aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-listopad-2022/

2https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland