Do promocji strony firmowej można użyć wielu narzędzi. Jak przyciągnąć na nią więcej potencjalnych klientów? Na różne sposoby! Przyglądamy im się i dokładnie opisujemy w naszym artykule. Wizytówka w Google Moja Firma, kampania w Google Ads, a może firmowy blog? Dowiedz się też, czym jest pozycjonowanie (SEO). Zdobądź niezbędną wiedzę i promuj swoją firmową witrynę.

Pozycjonowanie, inaczej SEO

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google to klucz do sukcesu. Szczególnie, że internauci zazwyczaj wchodzą w pierwsze wyniki, tzw. TOP3 lub TOP10. Pozycjonowanie to proces, który składa się z wielu czynności. Chodzi tutaj m.in. o optymalizację treści oraz optymalizację techniczną. Przykładowe działania to:

  • zadbanie o wysokiej jakości treści, które są zgodne z SEO,

  • dopasowanie strony do urządzeń mobilnych – jak wynika z badań „Digital: 2023”, 97,3% internautów korzysta z różnego rodzaju takich urządzeń [1],

  • odpowiednie szyfrowanie za pomocą certyfikatu SSL,

  • optymalizowanie linków w serwisie,

  • wzrost szybkości działania i wydajności witryny,

  • ulepszenie meta tagów,

  • zadbanie o przyjazne adresy URL.

Kampania w Google Ads

Poza pozycjonowaniem możesz się zdecydować także na kampanię w Google Ads, która jest świetną metodą promocji firmowej strony WWW. Za pomocą płatnej reklamy możesz dotrzeć do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Reklamy będą wyświetlać się np. w wyszukiwarce Google lub na innych partnerskich serwisach. Użytkownik po kliknięciu w reklamę przejdzie na Twoją stronę internetową. Co ważne, możesz płacić właśnie wyłącznie za kliknięcie, czyli fizyczne wejście na witrynę (PPC - Pay Per Click). Ustal budżet, wybierz odpowiednie słowa kluczowe i zadbaj, aby Twoje reklamy były wysokiej jakości i przyciągały internautów.

Wizerunek firmy a firmowy blog

Zaczynasz dopiero prowadzenie własnego biznesu? Nie wiesz, jak wypromować firmową stronę? Zdecyduj się na prowadzenie bloga! Jest to darmowe narzędzie do promocji stron internetowych. Najlepiej oddać tworzenie treści specjalistom, a więc doświadczonym copywriterom. Będziesz mieć wtedy pewność, że teksty są wysokiej jakości, a we wpisach użyto odpowiednie słowa kluczowe, które wypozycjonują Twój serwis w wynikach wyszukiwania Google. Artykuły poradnikowe powinny dotyczyć Twojej oferty. Do dodatkowych zalet posiadania firmowego bloga zalicza się:

  • budowę wizerunku firmy jako eksperta oraz rozpoznawalności w branży,

  • zadbanie o dobre relacje z klientami,

  • zachęcenie do skorzystania z firmowej oferty,

  • uzyskiwanie wartościowych linków prowadzących do Twojej strony WWW,

  • budowę sieci kontaktów w branży.

E-mail marketing

Narzędzie, jakim jest e-mail marketing, można uznać za pomoc przy promocji strony internetowej. Dzięki wysyłaniu newsletterów możesz kierować odbiorców na swoją witrynę. W ten sposób Twoja strona WWW osiągnie lepsze wyniki, czyli przede wszystkim więcej odwiedzin. Pamiętaj jednak, aby treści, które dostarczysz swoim odbiorcom były interesujące, pomocne i merytoryczne oraz atrakcyjne wizualnie.

kreacja-www-1200x320

Promocja w mediach społecznościowych

Social Media to ważne narzędzie do dystrybucji treści i promocji firmy. Jak wynika z badań DataReportal, 27.50 miliona Polaków używa mediów społecznościowych [2]. Najpopularniejsze są:

  • Facebook,

  • Instagram,

  • Twitter,

  • Pinterest,

  • YouTube,

  • TikTok,

  • LinkedIn.

Badania DataReportal pokazują, że 66% internautów w Polsce szuka produktów w Social Mediach [3].

Promuj więc swoją ofertę w mediach społecznościowych. Udostępniaj artykuły z firmowego bloga np. na Facebooku czy LinkedInie oraz linkuj swoją ofertę, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Zbudujemy Ci stronę. Sprawdź jak>>>

Wizytówka w Google Moja Firma

Ostatnim elementem promocji strony WWW jest stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. Polecana jest szczególnie tym firmom, które działają lokalnie. Do jej założenia wystarczy konto Google i zalogowanie się na właściwej stronie WWW.

W wizytówce dodaj link do swojej strony WWW, dane kontaktowe oraz inne najważniejsze informacje o działalności. Na pozycję wizytówki w GMB (Google My Business) wpływają m.in. opinie od klientów. Zachęć ich do dodawania długich, wartościowych recenzji. Dobrze, aby dodawali również zdjęcia Twojego lokalu czy danego produktu. Pamiętaj, że internauci często pytają o opinię na temat danej usługi czy produktu rodziny lub znajomych albo zaglądają do ocen w Internecie.

Aby zwiększyć wartość dla algorytmów, odpowiadaj na każdą opinię, wykazuj aktywność i regularnie dodawaj wpisy na swoim profilu

Wizytówki w katalogach firm

Ostatnim elementem promocji strony WWW są wizytówki w katalogach firm takich jak np. PanoramaFirm.pl, BiznesFinder.pl czy pkt.pl. Wizytówka powinna zawierać m.in.:

  • dane kontaktowe,

  • informacje o produktach i usługach,

  • zasięg działania.

Założenie takich wizytówek warto powierzyć specjalistom, którzy przygotują oryginalne treści w atrakcyjnej formie, uzupełnią je o elementy graficzne i najważniejsze informacje. Dodatkowo na interaktywnej mapie zaznaczą lokalizację siedziby firmy, by każdy klient mógł ją z łatwością odnaleźć.

Wizytówka w katalogu firm jest nie tylko świetną promocją Twojego biznesu, ale też sposobem na dotarcie do nowych klientów zainteresowanych Twoją branżą.

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmowej strony? Szukasz dobrych specjalistów SEO? Skorzystaj z oferty WeNet.

Źródło: [1,2,3] DataReportal