Czy wiesz, że dzisiaj każdy przedsiębiorca powinien zadbać o promocję swojego biznesu w sieci? Podstawą jest posiadanie firmowej strony internetowej. Strona WWW pomaga bowiem docierać do nowych klientów i budować pozytywny wizerunek firmy. Myślisz o założeniu własnej witryny? Wybierz opcję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom. Poznaj dostępne na rynku rozwiązania. Dowiedz się, dlaczego nawiązanie współpracy z agencją może być najlepszym wyborem.
Po co Ci firmowa strona internetowa?
Strona internetowa to w obecnych czasach podstawa prowadzenia jakiegokolwiek przedsiębiorstwa. Dlaczego? Otóż pozwala zdobyć większą liczbę klientów. Użytkownicy Internetu wyszukują w sieci informacji o produktach i usługach. Według badania Mediapanel w styczniu liczba internautów wyniosła 30 mln. Średnio dziennie z Internetu korzystało 25,3 mln osób1. Wykorzystaj więc swoją szansę i docieraj do nowych potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że strona internetowa jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i kanałem sprzedażowym. Może być też pierwszym punktem styczności klienta z Twoją firmą. Zadbaj więc, aby witryna miała atrakcyjny design oraz była wygodna i intuicyjna w użytkowaniu. Dzięki nowoczesnej, dobrze zaprojektowanej stronie:
zaprezentujesz klientom swoją ofertę,
będziesz dostępny dla zainteresowanych osób 24/7,
zdobędziesz rozpoznawalność w sieci,
dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów,
będziesz budować pozytywny wizerunek firmy,
zyskasz zaufanie odbiorców,
zadbasz o dobre relacje z klientami,
zyskasz narzędzie do analizy rynku i prowadzenia efektywnych działań marketingowych.
Strona WWW – co jest niezbędne do jej istnienia?
Aby Twoja firmowa strona internetowa mogła w ogóle istnieć, potrzebujesz:
projektu graficznego,
domeny,
hostingu.
Projekt graficzny strony ma być spójny z Twoją branżą i dopasowany do Twojej grupy docelowej. Zadbaj więc o odpowiednią kolorystykę. Design strony powinien współgrać z produktami lub usługami, które oferujesz. Chcesz, aby Twoja witryna wyglądała estetycznie i profesjonalnie? Zleć jej budowę specjalistom.
Kolejnym fundamentalnym elementem jest domena internetowa. Jest to unikalny adres strony WWW (np. twojafirma.pl). Domena powinna zatem kojarzyć się z Twoim biznesem i kreować jego wizerunek w sieci. Nazwa ma być ciekawa oraz łatwa do wymówienia i zapamiętania. Najlepiej też, jeśli będzie możliwie jak najkrótsza.
Czym jest natomiast hosting? Otóż jest to usługa udostępnienia miejsca na serwerze, na którym przechowywane są wszystkie elementy i pliki, z których składa się witryna internetowa. Dzięki dobremu hostingowi Twoja strona będzie działać szybko, sprawnie i bezawaryjnie. Ponadto będzie dostępna dla zainteresowanych osób przez cały czas, 24/7. Wybór sprawdzonego hostingu jest więc kluczowy.
Nie wiesz, gdzie kupić domenę i jaki hosting wybrać? Szukasz profesjonalisty, który zbuduje Ci nowoczesną stronę WWW? Nawiąż współpracę z firmą, która zaoferuje Ci wszystko to w pakiecie.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>
Co musisz wiedzieć przed założeniem strony?
Na rynku znajdziesz kilka rozwiązań, które umożliwiają stworzenie własnej witryny internetowej. Jak wybrać najlepszą dla siebie opcję? Na początku należy określić swoje potrzeby, wymagania i cele biznesowe.
Wiele zależy od tego, czy chcesz mieć prostą, czy bardziej zaawansowaną stronę oraz jaki budżet możesz przeznaczyć. Kolejną kwestią jest to, czy masz wiedzę i umiejętności techniczne oraz czas na samodzielne tworzenie i obsługę firmowej strony.
Jeśli:
zależy Ci na profesjonalnej witrynie, która pomoże Ci rozwinąć Twoją firmę,
jesteś laikiem, nie znasz się na budowie stron i potrzebujesz pomocy fachowca,
szukasz kompleksowej usługi,
chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze,
skorzystaj z oferty agencji WeNet. Specjaliści nie tylko zbudują Twoją stronę, ale też zajmą się jej obsługą i zapewnią wsparcie techniczne. W pakiecie otrzymasz także domenę i hosting.
Pamiętaj też, że podczas wyboru usługi, warto dowiedzieć się, czy dana firma da Ci możliwość dopasowania oferty do Twoich własnych potrzeb. Duży wybór pakietów i dodatków, które są dopasowywane do indywidualnych wymagań, będzie więc dodatkową zaletą.
Jak stworzyć własną stronę internetową?
Oprócz nawiązania współpracy z agencją marketingową masz też do wyboru inne rozwiązania. Są to:
Kreatory stron
Zaletą samodzielnego stworzenia strony WWW w kreatorze, jest przede wszystkim niska cena. Niektóre kreatory są nawet darmowe. Poza tym są łatwe w obsłudze i pozwalają szybko zbudować witrynę bez posiadania wiedzy technicznej. Z drugiej strony dają jednak ograniczone możliwości. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, nie wdrożysz dodatkowych funkcjonalności i nie będziesz mieć możliwości rozbudowy strony. Wadą kreatorów jest także brak gwarancji bezawaryjnego działania witryny.
Platformy CMS i SaaS
Kolejne rozwiązania to platformy oparte o CMS (Content Management System) lub model SaaS (Software as a Service). Pierwsze z nich można polecić osobom, które chcą mieć wpływ na swoją witrynę i móc samodzielnie modyfikować jej zawartość. Platformy SaaS natomiast mogą być trafionym wyborem dla właścicieli firm, którzy chcą szybko i dość tanio założyć swoją stronę internetową.
Oba rozwiązania mają jednak istotne wady. Wybierając którąś z tych opcji, trzeba mieć już jakąś wiedzę techniczną i poświęcić swój czas na obsługę witryny. Można też zlecić ją podwykonawcom, ale miej na uwadze, że wtedy finalny koszt się zwiększy. Trzeba będzie dopłacić też za dodatkowe funkcje, a w przypadku korzystania z CMS-ów także za domenę i hosting.
Dlaczego najlepiej skorzystać z usług agencji?
Nie chcesz ograniczać się do gotowych szablonów dostępnych w kreatorach? Potrzebujesz wsparcia specjalistów? Myślisz o rozwoju swojego biznesu? Powierz budowę firmowej strony agencji marketingowej WeNet.pl. Doradcy internetowi nie tylko założą dla Ciebie stronę, ale też pomogą Ci w jej obsłudze.
Najważniejsze korzyści, jakie wynikają z nawiązania współpracy to:
indywidualny projekt dopasowany do Twoich potrzeb (a nie gotowy szablon),
domena i hosting w pakiecie,
gwarancja ciągłości działania strony,
wsparcie techniczne specjalisty, który wprowadza zmiany na stronie i rozwiązuje problemy,
szeroki wybór pakietów i indywidualne podejście do klienta,
nowoczesny, estetyczny design strony,
szybkość działania witryny,
responsywność – strona dopasowana do urządzeń mobilnych,
bezpieczeństwo strony – certyfikat SSL, ochrona przed atakiem hakerów i złośliwym oprogramowaniem,
optymalizacja strony pod kątem SEO.
Pamiętaj, że strona internetowa pomoże Ci sprzedawać, jeśli będzie zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce. Myśl przyszłościowo i wybierz profesjonalne rozwiązanie. Jeśli skorzystasz z usług agencji, dostaniesz możliwość rozbudowywania swojej strony. W ten sposób rozwiniesz swoją działalność, stopniowo będziesz zdobywać więcej klientów i zwiększysz sprzedaż.
1https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-internetu-za-styczen-2022/