OdnośnikiDo góry Share via Share via... FacebookOstatnie zmiany × Konfiguracja konta pocztowego w programie pocztowym Poniżej znajdziesz informacje dotyczące konfigurowania poczty w najpopularniejszych programach pocztowych. Dane potrzebne do konfiguracji Konfiguracja poczty w programie Thunderbird Konfiguracja poczty w programie Outlook 2010 Konfiguracja poczty w programie Outlook 2016 Konfiguracja poczty w programie Outlook na urządzenia mobilne Konfiguracja poczty w programie Gmail na urządzenia mobilne Konfiguracja poczty w domyślnym programie pocztowym na iPhone Dane potrzebne do konfiguracji Aby skonfigurować jakiegokolwiek klienta pocztowego potrzebne będą następujące informacje: adres e-mail, który chcesz skonfigurować hasło do tej skrzynki adres serwera pocztowego - znajdziesz go w panelu administracji serwera - powinna być to sama końcówka (bez nazwy Twojego konta), czyli tak jak w poniższym przykładzie będzie to h4.i-host.pl: Konfiguracja poczty w programie Thunderbird 1. W głównym oknie programu należy kliknąć w prawym górnym rogu ikonę Menu. A Następnie zakładkę Opcje i Konfiguracja kont. 2. Następnie w nowym oknie Operacje i Dodaj konfigurację konta pocztowego…. 3. W oknie konfiguracji konta wpisujemy dane dostępowe do konta pocztowego. Więcej informacji na temat tworzenia kont pocztowych i obsługi poczty znajdziesz w artykule o tworzeniu konta pocztowego Uzupełnij: Informacje o użytkowniku, Kliknij Konfiguracja zaawansowana lub Konfiguruj ręcznie (w zależności od wersji programu) 4. Wyświetli się okno zaawansowanych opcji konfiguracji, w którym uzupełnij następujące informacje: Informacje o użytkowniku, Ustawienia zaawansowane Następnie kliknij na Gotowe 5. Program połączy się z serwerem i powinien wyświetlić nam swoją stronę główną (poniżej). Konto jest już dodane. Konfiguracja poczty w programie Outlook 2010 1. W głównym oknie programu należy kliknąć Plik 2. Następnie Dodaj konto. 3. W kolejnym oknie zaznaczamy Internetowa poczta e-mail i klikamy Dalej. 4. W następnym oknie zaznaczamy Ręcznie konfiguruj ustawienia serwera lub dodatkowe typy serwerów i klikamy Dalej. 5. W oknie dodawania konta wpisujemy dane dostępowe do konta pocztowego. Więcej informacji na temat tworzenia kont pocztowych i obsługi poczty znajdziesz w artykule o tworzeniu konta pocztowego Uzupełnij: Informacje o użytkowniku, Zaznacz Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła Kliknij Więcej ustawień… 6. W oknie dodatkowych ustawień kliknij zakładkę Zaawansowane i uzupełnij dane serwera poczty. Uzupełnij porty IMAP i SMTP oraz nie zapomnij zaznaczyć SSL. Kliknij OK. 7. Outlook połączy się z serwerem i wyświetli informację o certyfikacie. Ostrzeżenie o certyfikacie nie jest błędem ani próbą oszustwa. Certyfikat bezpieczeństwa SSL jest podpisany dla i-host.pl, a nie pod Twoją nazwę domeny. Stąd informacja o rozbieżności nazw serwerów. 8. Aby zainstalowac certyfikat kliknij na Wyświetl certyfikat… 9. a następnie Zainstaluj certyfikat… 10. Po zainstalowaniu certyfikatu otrzymasz informację. 11. Teraz Outlook sprawdzi połączenie. Jeśli oba testy Logowanie i Wysłanie wiadomości testowej przebiegną prawidłowo. Zobaczysz to w raporcie zadania (poniżej). Kliknij Zamknij. 12. W lewej części menu głównego znajdziesz swoją skrzynkę pocztową. Po uruchomieniu Microsoft Outlook (w niektórych wersjach) możliwe jest, że wyświetli się poniższa informacja. Ostrzeżenie o certyfikacie nie jest błędem ani próbą oszustwa. Certyfikat bezpieczeństwa SSL jest podpisany dla i-host.pl, a nie pod Twoją nazwę domeny. Stąd informacja o rozbieżności nazw serwerów. Niestety firma Microsoft nie udostępniła pełnego wsparcia dla certyfikatów zewnętrznych pomimo ich instalacji w systemie. Jest to problem dotykający wielu użytkowników, ale niestety zignorowany. Są trzy typy rozwiązań. Przy uruchamianiu Outlook należy kliknąć „Tak”. W dalszych etapach program będzie funkcjonował prawidłowo. Oficjalne Microsoft: Instalacja automatycznego akceptowania informacji. Osobny program Outlook Certyficate Accepter dostępny do pobrania z Supportu Microsoft. Wyłączenie SSL (niezalecane). Konfiguracja poczty w programie Outlook 2016 1. W górnym oknie programu należy kliknąć Plik 2. Następnie Dodaj konto 3. W kolejnym oknie wpisujemy swój adres e-mail, rozwijamy Opcje zaawansowane i zaznaczamy opcje Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto i klikamy Połącz. 4. W kolejnym oknie wybieramy IMAP 5. W oknie Ustawienia konta IMAP uzupełnij: W sekcji Poczta przychodząca: w polu serwer wpisz końcówkę adresu swojego serwera (bez nazwy serwera) w polu port wpisz 993 w polu metoda szyfrowania wpisz SSL/TLS Zaznacz opcję wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła W sekcji Poczta wychodząca: w polu serwer wpisz końcówkę adresu swojego serwera (bez nazwy serwera) w polu port wpisz 465 w polu metoda szyfrowania wpisz SSL/TLS Zaznacz opcję wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła Po uzupełnieniu wszystkich pól klikamy przycisk dalej. 6. W kolejnym oknie wpisujemy hasło do poczty kliknij przycisk Połącz. 7. Na końcu pojawi się komunikat Pomyślnie dodano konto Konfiguracja poczty w programie Outlook na urządzenia mobilne 1. Po otwarciu aplikacji kliknij w przycisk Dodaj konto 2. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij Kontynuuj 3. Wybierz typ konta IMAP 4. Wyświetlą się opcje konfiguracji poczty (gdyby nie były widoczne wszystkie opcje, w lewym dolnym rogu kliknij w przycisk ustawienia zaawansowane) nazwa wyświetlana – wpisz wedle uznania nazwa hosta IMAP- wpisz końcówkę adresu swojego serwera (bez nazwy serwera), a następnie po „:” wpisz 993 np. h4.i-host.pl:993 nazwa użytkownika IMAP – wpisz swój adres e-mail hasło IMAP - wpisz hasło do Twojej poczty nazwa hosta SMTP- wpisz końcówkę adresu swojego serwera (bez nazwy serwera), a następnie po „:” wpisz 465 np. h4.i-host.pl:465 nazwa użytkownika SMTP - wpisz swój adres e-mail hasło SMTP – wpisz hasło do Twojej poczty Po uzupełnieniu wszystkich pól wciśnij przycisk potwierdzenia w prawym górnym rogu ekranu 5. Ukaże się okno w napisem Trwa próba zalogowania. Jeśli wszystko jest poprawnie skonfigurowane ukaże się zalogowana poczta. Konfiguracja poczty w programie Gmail na urządzenia mobilne 1. Po otwarciu aplikacji kliknij w miniaturkę awatara w prawym górnym rogu. 2. Kliknij Dodaj kolejne konto 3. Wybierz: Konfiguracja konta e-mail / Inne 4. Wprowadź adres swojej skrzynki pocztowej i w lewym dolnym rogu wybierz konfiguracja ręczna 5. Wybierz typ konta pocztowego (zalecamy IMAP) 6. Wprowadź hasło do swojej skrzynki 7. Wprowadź adres serwera poczty przychodzącej (hx.i-host.pl - gdzie x jest numerem serwera) 8. Wprowadź adres serwera poczty wychodzącej (hx.i-host.pl - gdzie x jest numerem serwera - jak powyżej) oraz zaznacz opcję wymagaj logowania 9. Następnie wybierz jak często Twoja skrzynka ma się synchronizować i gotowe! Konfiguracja poczty w domyślnym programie pocztowym na iPhone Kliknij w „Hasła i konta” Kliknij w „Dodaj konto” Kliknij w „Dodaj konto mail” Następnie wybierz opcję „Inne” Podaj dane konfiguracyjne: Nazwę - np. imię i nazwisko Email - Twój adres e-mail Hasło - hasło do Twojej skrzynki e-mail Ewentualny opis konta Kliknij „Dalej”, pojawi się okienko do wpisania serwerów pocztowych. Wybierz IMAP Jako serwer poczty przychodzącej wpisz: Nazwa hosta - czyli serwer, na którym jest uruchomiona Twoja usługa (na przykład może to być „h10.i-host.pl”) Użytkownik - czyli Twój adres e-mail (w naszym przypadku „andrzej@twojadomena.pl”) Hasło - hasło do Twojej skrzynki, które wpisywałeś już wcześniej W serwerze poczty wychodzącej należy ponowić to co wpisałeś wcześniej w serwerze poczty przychodzącej. Ekosystem Apple jest specyficzny i czasem tak wpisana konfiguracja może nie zadziałać automatycznie. Wtedy po wpisaniu w Nazwie hosta wybranego dla nas serwera należy dopisać po dwukropku odpowiedni dla nas port. Są to kolejno: Dla poczty przychodzącej: Typ Zwykły Szyfrowany IMAP 143 993 POP3 110 995 oraz dla poczty wychodzącej: Typ Zwykły Szyfrowany SMTP 587 465 Dla przykładu będzie to dla poczty przychodzącej h10.i-host.pl:993 oraz dla poczty wychodzącej h10.i-host.pl:465 Kliknij „Dalej” Wybierz „Mail” i Kliknij „Zachowaj”. Gratulacje! Właśnie skonfigurowałeś konto e-mail w systemie Apple.