Poniżej znajdziesz informacje dotyczące konfigurowania poczty w najpopularniejszych programach pocztowych.
Aby skonfigurować jakiegokolwiek klienta pocztowego potrzebne będą następujące informacje:
1. W głównym oknie programu należy kliknąć w prawym górnym rogu ikonę Menu. A Następnie zakładkę Opcje i Konfiguracja kont.
2. Następnie w nowym oknie Operacje i Dodaj konfigurację konta pocztowego….
3. W oknie konfiguracji konta wpisujemy dane dostępowe do konta pocztowego. Więcej informacji na temat tworzenia kont pocztowych i obsługi poczty znajdziesz w artykule o tworzeniu konta pocztowego
Uzupełnij:
4. Wyświetli się okno zaawansowanych opcji konfiguracji, w którym uzupełnij następujące informacje:
5. Program połączy się z serwerem i powinien wyświetlić nam swoją stronę główną (poniżej). Konto jest już dodane.
1. W głównym oknie programu należy kliknąć Plik
2. Następnie Dodaj konto.
3. W kolejnym oknie zaznaczamy Internetowa poczta e-mail i klikamy Dalej.
4. W następnym oknie zaznaczamy Ręcznie konfiguruj ustawienia serwera lub dodatkowe typy serwerów i klikamy Dalej.
5. W oknie dodawania konta wpisujemy dane dostępowe do konta pocztowego. Więcej informacji na temat tworzenia kont pocztowych i obsługi poczty znajdziesz w artykule o tworzeniu konta pocztowego
Uzupełnij:
6. W oknie dodatkowych ustawień kliknij zakładkę Zaawansowane i uzupełnij dane serwera poczty. Uzupełnij porty IMAP i SMTP oraz nie zapomnij zaznaczyć SSL. Kliknij OK.
7. Outlook połączy się z serwerem i wyświetli informację o certyfikacie.
8. Aby zainstalowac certyfikat kliknij na Wyświetl certyfikat…
9. a następnie Zainstaluj certyfikat…
10. Po zainstalowaniu certyfikatu otrzymasz informację.
11. Teraz Outlook sprawdzi połączenie. Jeśli oba testy Logowanie i Wysłanie wiadomości testowej przebiegną prawidłowo. Zobaczysz to w raporcie zadania (poniżej). Kliknij Zamknij.
12. W lewej części menu głównego znajdziesz swoją skrzynkę pocztową.
Ostrzeżenie o certyfikacie nie jest błędem ani próbą oszustwa. Certyfikat bezpieczeństwa SSL jest podpisany dla i-host.pl, a nie pod Twoją nazwę domeny. Stąd informacja o rozbieżności nazw serwerów. Niestety firma Microsoft nie udostępniła pełnego wsparcia dla certyfikatów zewnętrznych pomimo ich instalacji w systemie. Jest to problem dotykający wielu użytkowników, ale niestety zignorowany. Są trzy typy rozwiązań.
1. W górnym oknie programu należy kliknąć Plik
2. Następnie Dodaj konto 3. W kolejnym oknie wpisujemy swój adres e-mail, rozwijamy Opcje zaawansowane i zaznaczamy opcje Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto i klikamy Połącz. 4. W kolejnym oknie wybieramy IMAP 5. W oknie Ustawienia konta IMAP uzupełnij: W sekcji Poczta przychodząca:
W sekcji Poczta wychodząca:
Po uzupełnieniu wszystkich pól klikamy przycisk dalej. 6. W kolejnym oknie wpisujemy hasło do poczty kliknij przycisk Połącz. 7. Na końcu pojawi się komunikat Pomyślnie dodano konto
1. Po otwarciu aplikacji kliknij w przycisk Dodaj konto
2. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij Kontynuuj
3. Wybierz typ konta IMAP
4. Wyświetlą się opcje konfiguracji poczty (gdyby nie były widoczne wszystkie opcje, w lewym dolnym rogu kliknij w przycisk ustawienia zaawansowane)
Po uzupełnieniu wszystkich pól wciśnij przycisk potwierdzenia w prawym górnym rogu ekranu
5. Ukaże się okno w napisem Trwa próba zalogowania. Jeśli wszystko jest poprawnie skonfigurowane ukaże się zalogowana poczta.
1. Po otwarciu aplikacji kliknij w miniaturkę awatara w prawym górnym rogu.
2. Kliknij Dodaj kolejne konto
3. Wybierz: Konfiguracja konta e-mail / Inne
4. Wprowadź adres swojej skrzynki pocztowej i w lewym dolnym rogu wybierz konfiguracja ręczna
5. Wybierz typ konta pocztowego (zalecamy IMAP)
6. Wprowadź hasło do swojej skrzynki
7. Wprowadź adres serwera poczty przychodzącej (hx.i-host.pl - gdzie x jest numerem serwera)
8. Wprowadź adres serwera poczty wychodzącej (hx.i-host.pl - gdzie x jest numerem serwera - jak powyżej) oraz zaznacz opcję wymagaj logowania
9. Następnie wybierz jak często Twoja skrzynka ma się synchronizować i gotowe!
Następnie wybierz opcję „Inne”
Kliknij „Dalej”, pojawi się okienko do wpisania serwerów pocztowych.
Wybierz IMAP
Jako serwer poczty przychodzącej wpisz:
W serwerze poczty wychodzącej należy ponowić to co wpisałeś wcześniej w serwerze poczty przychodzącej.
Dla poczty przychodzącej:
Typ | Zwykły | Szyfrowany |
IMAP | 143 | 993 |
POP3 | 110 | 995 |
oraz dla poczty wychodzącej:
Typ | Zwykły | Szyfrowany |
SMTP | 587 | 465 |
Dla przykładu będzie to dla poczty przychodzącej h10.i-host.pl:993 oraz dla poczty wychodzącej h10.i-host.pl:465
Wybierz „Mail” i Kliknij „Zachowaj”. Gratulacje! Właśnie skonfigurowałeś konto e-mail w systemie Apple.