Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy i podstawa promocji w sieci. Projekt strony WWW powinien być jednak dobrze przemyślany. Chcesz, by Twoja firmowa witryna przyciągała klientów i przynosiła zyski? Zadbaj, by była atrakcyjna, przyjazna dla użytkownika, funkcjonalna i przyjemna w przeglądaniu. Sprawdź, jak powinna wyglądać dobra strona internetowa.
Zadbaj o atrakcyjny wygląd strony
Użytkownik po wejściu na stronę internetową najpierw ocenia jej design. Widząc szatę graficzną, wyrabia sobie pierwszą opinię na temat całej witryny. Dlatego właśnie tak ważny jest jej atrakcyjny wygląd. Estetyczny design wywołuje pozytywne emocje oraz zachęca do pozostania na stronie i zapoznania się z ofertą.
Bardzo istotna jest kolorystyka strony WWW. Pamiętaj, że powinna ona być dopasowana do rodzaju branży, w której działasz. Kolory wywołują u odbiorcy odpowiednie skojarzenia oraz wpływają na emocje i wrażenia odnośnie firmy.
Jakich kolorów używać? Oto przykłady:
Kolor niebieski wzbudza zaufanie, kojarzy się z mądrością i wiedzą, dlatego jest często wykorzystywany przez branże związane z technologią, innowacyjnością czy finansami, ale też zdrowiem.
Kolor zielony kojarzony jest z naturą, zdrowiem, spokojem, relaksem i bezpieczeństwem. Sprawdza się więc w przypadku produktów pochodzenia naturalnego.
Czerń pasuje do produktów luksusowych, gdyż jest symbolem elegancji i wysokiego standardu, a biel wygląda elegancko i kojarzy się jednocześnie z dobrze rozumianym minimalizmem.
Kolory takie jak czerwony, pomarańczowy i żółty angażują i pobudzają do działania, dlatego warto stosować je w przyciskach CTA ( z ang. Call To Action – wezwanie do działania).
Wybierz jeden kolor przewodni i dopasowane do niego barwy uzupełniające. Nie używaj zbyt krzykliwych kolorów oraz szerokiej palety barw, gdyż to rozprasza uwagę użytkownika i wygląda niekorzystnie. Koniecznie zadbaj też o spójne, profesjonalne, odpowiedniej jakości zdjęcia i grafiki.
Postaw na przejrzystość
Kolejną ważną cechą dobrej strony WWW jest jej przejrzystość. Wszystkie elementy na stronie powinny być prawidłowo rozmieszczone, a układ graficzny spójny i jednolity na każdej podstronie. Witryna nie może być przeładowana zbyt dużą ilością tekstu czy grafik, gdyż będzie nieatrakcyjna, zrobi się na niej bałagan i chaos. Należy unikać krzykliwych banerów, nachalnych reklam i zbyt dużej liczby wyskakujących pop-upów, które dekoncentrują, utrudniają nawigację, zasłaniają treści i irytują użytkownika.
Tekst na stronie musi być czytelny, podzielony na akapity. Większe fragmenty powinny zawierać pogrubienia, śródtytuły czy wypunktowania. Czcionka ma być odpowiedniej wielkości, widoczna dla każdego, wyraźna, jak najprostsza oraz ujednolicona. Ważne elementy na stronie takie jak np. wzywające do określonego działania przyciski Call To Action powinny być w sposób szczególny wyróżnione i dobrze widoczne.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>
Dopilnuj, by strona była intuicyjna
Twoja witryna internetowa powinna mieć intuicyjną nawigację. Zapewni ją nieskomplikowana budowa strony i czytelne menu, w którym umieścisz takie zakładki jak ,,O nas’’, ,,Oferta’’, ,,Aktualności’’, ,,Kontakt’’. Zakładki te powinny znaleźć się w widocznych miejscach. Dzięki temu użytkownik będzie mógł bez problemu poruszać się po witrynie i szybko dotrze do wybranej podstrony, zamiast błądzić i szukać niezbędnych informacji.
Łatwą i wygodną nawigację zapewni też np. umieszczone na górze strony pole wyszukiwania oraz ścieżka breadcrumbs, (czyli nawigacja okruszkowa) dzięki której internauta może szybko wrócić do poprzednich podstron. Logiczny układ strony, krótkie, jasne i zrozumiałe komunikaty, przyciski CTA, czytelnie przedstawiona oferta, zakładka FAQ (ang. frequently asked questions – najczęściej zadawane pytania) w stopce strony – wszystko to sprawi, że Twoja witryna będzie użyteczna i funkcjonalna.
Pamiętaj o responsywności
Coraz więcej osób szuka produktów, usług i wszelkich informacji w Internecie na swoim smartfonie. To dlatego Twoja strona internetowa musi być dopasowana do każdego urządzenia i prawidłowo wyświetlać się na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości.
Strona responsywna dopasowuje się do małego ekranu smartfona czy tabletu, dzięki czemu jest dla użytkownika funkcjonalna, wygodna i łatwa w obsłudze. Jeśli nie zadbasz o responsywność, musisz liczyć się z tym, że potencjalni klienci poczują się zniechęceni i opuszczą witrynę bez zapoznania się z Twoją ofertą. Cecha ta jest ważna nie tylko ze względu na użytkownika, ale także z punktu widzenia SEO. Strony responsywne są bowiem umieszczane przez roboty Google na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.